جزئیات وبلاگ
- خانه
- وبلاگ
چگونه ایده های استارتاپی پیدا کنیم؟
بین همه ایده های جدید یک وجه اشتراک وجود دارد و آن هم این است که نیاز و مشکلات مردم را برطرف سازند. در حقیقت علاوه بر اینکه یک ایده استارتاپ باید خلاقانه باشد باید به درد مردم هم بخورد. خوب شاید حالا این سوال در ذهنتان شکل گرفته باشد که باید چگونه این ایده ها را پیدا کنیم تا بتوانیم کسب و کار اینترنتی مان را استارت بزنیم. در این مقاله سعی شده است روش هایی بیان شود که تا شما با استفاده از آن ها بتوانید ایده های جدیدی را برای شروع کسب و کار اینترنتی تان پیدا کنید.
همانگونه که بالاتر اشاره شد برطرف کردن نیاز مردم از مهم ترین ویژگی های یک استارتاپ است. برای پیدا کردن ایده جدید برای راه اندازی کسب و کارتان ابتدا باید نیاز های مردم را پیدا کنید پس پیدا کردن نیاز های مردم حالا باید ببینید که با رفع نیازشان چه اتفاقی می افتد. برای این کار شما اول باید بدانید چگونه نیاز های مردم را شناسایی کنید ما در این مقاله مواردی را به شما خواهیم گفت که با استفاده از آن ها بتوانید نیاز های مردم را شناسایی کنید.
1.مارکت های اپلیکیشن های موبایلی
شما می توانید با یک جست و جوی کوچک در مارکت های موبایلی مثل کافه بازار و MyKet به اپلیکیشن های زیادی دسترسی پیدا کنید. احتمالا حالا دارید به این فکر می کنید که تا الان هر برنامه ای که مورد نیاز مردم بود ساخته شده است و دیگر نیازی به ساخت برنامه جدید برای مردم نیست. این عقیده کاملا نادرست است. به اندازه تمام نرم افزارهایی که در اینترنت وجود دارند نرم افزارهایی هم امکان بوجود آمدنشان هست که به درد مردم بخورند.
شما می توانید با بررسی کردن نرم افزارهایی که در مارکت ها هستند و از هر لحاظی نقص دارند را پیدا کنید و نسخه بهبود یافته آن را بسازید و به بازار عرضه کنید.
2.گوگل
هیچ وقت گوگل را دست کم نگیرید. به طور معمول شما با جست و جو کردن عنوانی در گوگل سه نتیجه پیش روی شما قرار می گیرد.
در صورتی که به مورد 2 و 3 برخوردید، شما شانس این را دارید که محتوایی مناسب را در رابطه با آن موضوع در گوگل قرار دهید. با این کار شما علاوه بر اینکه آن موضوع را توسعه می بخشید بلکه می توانید کسب و کاری را هم در راستا با آن موضوع خلق کنید.
3.شبکه های اجتماعی
این روزها سرک کشیدن به زندگی شخصی دیگران با استفاده از شبکه های اجتماعی امکان پذیر شده است. اما این قضیه هیچ ربطی به شما و کسب و کارتان ندارد. با یک جست و جوی کوچک می توانید به جملاتی مانند: چه طور این کار را انجام دهم؟ یا چگونه می توانم این کار را انجام بدهم؟ بر خواهید خورد که این ها همان نیازهای مردم است که ممکن است تبدیل به ایده هایی برای شروع یک کسب و کار اینترنتی شوند.
4.کامنت های کاربران در اینترنت
شما می توانید با خواندن کامنت های مردم در سایت ها متوجه نیاز اصلی آنها شوید. به طور معمول مردم اگر محصولی را بخرند یا قصد خرید آن را داشته باشند در قسمت کامنت ها نظر خود را درباره آن محصول می نویسند. معمولا مردم اگر قصد خرید یک محصول را داشته باشند درباره نیاز های خود صحبت می کنند و به دنبال این هستند که آیا با خرید آن محصول نیاز آن ها رفع می شود یا خیر!
شما با خواندن صحبت ها و تبادل نظر بین افراد می توانید به نقاط قوت و ضعف های یک محصول پی ببرید و به تولید محصول کامل تر و بهبود یافته ای که نیاز کامل افراد را برطرف کند بپردازید.
5.استفاده از سایت الکسا
یک سر به سایت الکسا بزنید. به قسمت لیست سایت های تاپ در الکسا بروید و ببینید از رتبه 1 تا 500 نام چه سایت هایی را می بینید. ببینید چه سایت هایی با چه موضوعات و ایده هایی در این لیست 500 تایی موفق بوده اند که قرار گرفته اند؟ حتما سایت های اجتماعی، سایت های خبری، سایت های فروشگاهی و … را در بین این سایت ها خواهید دید. عموما در 99 درصد مواقع اگر در زمان مناسب آن ایده در ایران اجرا شود می تواند بسیار موفق باشد.
خیلی از کمپانی های موفق داخلی که الان می بینید از همین روش استفاده کردند و ایده های سایت های خارجی را مطابق با بازار ایران بومی سازی کرده اند و کسب و کار جدیدی را راه اندازی کردند. برای نمونه می توانم به اپلیکیشن اسنپ اشاره کنم.
6.محل زندگیتان
یک نگاه به اطراف تان بندازید و ببینید چه مشکلاتی جلوی راهتان وجود دارند؟ چه چیزهایی برای تان دردسر درست می کنند؟ به احتمال زیاد مشکلات شما با خانه ها و جاهای دیگر مشترک است.
شما میتوانید با بررسی مشکلات و کاستی های محل زندگیتان مانند خواربار فروشی ،فروشگاه، باشگاه ورزشی محلتان و … که معدنی از ایده ها است می توانید کسب و کار خود را استارت بزنید.
کلام پایانی
در پایان می توانیم بگوییم در این مقاله فقط گوشه ای از راه های پیدا کردن ایده های پیدا کردن استارتاپی بوده است. شما می توانید با جست و جوی بیشتر و عمیق تر به ایده های بیشتر، ناب تر و جدیدتری برسید.