جزئیات وبلاگ
- خانه
- وبلاگ
آموزش بازاریابی اینترنتی در شبکه های اجتماعی
همان طور که در جریان هستید استفاده از شبکه های اجتماعی از بهترین و کم هزینه ترین روش های بازاریابی اینترنتی و تبلیغات اینترنتی میباشد. با کمک گرفتن از شبکه های اجتماعی می توانید به محبوبیت زیادی برای برند و کسب و کارتان برسید. اگر برای بازاریابی در شبکه های اجتماعی هیچ استراتژی و راه کاری ندارید بدون شک در استفاده از این رسانه ها جهت بازاریابی محصولات و خدمات تان اصلا موفق نخواهید بود.
شبکه های اجتماعی ایرانی و خارجی خوبی وجود دارند که برخی افراد بسیار عاقلانه از آنها استفاده میکنند. اگر بخواهیم از فیسبوک و توییتر و اینستاگرام و گوگل پلاس را فاکتور بگیریم شبکه های اجتماعی خوبی نظیر Stumbleupon ، Tumblr ، Digg و … هستند که می توانند به کار شما رونق خوبی بدهند اما به شرطی که استراتژی هایی را که باید در فعالیت در شبکه های اجتماعی رعایت کنید را بدانید.
در ادامه این مقاله می خواهیم به اشتباهات رایجی بپردازیم که برخی از صاحبان کسب و کارهای اینترنتی در بازاریابی شبکه های اجتماعی آن ها را انجام میدهند را برای تان بگوییم.
1.نداشتن استراتژی در بازاریابی شبکه های اجتماعی
یکی از عامل های مهم در شکست خوردن بازیابی های شبکه های اجتماعی نداشتن استراتژی می باشد که متاسفانه برخی از صاحبان کسب و کارهای اینترنتی دچار آن می شوند. در واقع شما برای تاثیر گذاری روی مخاطبان خود که مشتری های احتمالی شما هم می توانند باشند باید راهکاری داشته باشید که بتوانید پیام مورد نظرتان را به مخاطب خود به راحتی القا کنید.
باید سعی کنید هر محتوا و مطالبی را که در شبکه های اجتماعی خود به اشتراک می گذارید بهترین و جذاب ترین محتوا باشد. روی محتوایی که می خواهید در شبکه های اجتماعی خود منتشر کنید وقت بگذارید و فقط به این فکر نباشید که هر روز حتما باید یک مطلب را در شبکه های اجتماعی خود منتشر کنید.
2.استفاده بیش از حد از هشتگ ها
همان طور که خودتان می دانید برای اینکه مطالب تان بیشتر دیده شود باید از هشتگ ها استفاده کنید. هشتگ ها سبب میشوند که کسب و کارتان معروف شود. افراد می توانند با استفاده از هشتگ های مربوط به موضوع مطلب شما به راحتی به مطالب تان دسترسی داشته باشند. اما گاهی اوقات افراد در استفاده از هشتگ ها زیاده روی میکنند و از هشتگ هایی استفاده می کتتد که با موضوع مطلبشان مرتبط نیست و فکر می کنند اگر از هشتگ های غیر مرتبط با مطالبشان استفاده کنند افراد بیشتری مطالب آن ها را میبینند در حالی که استفاده از هشتگ ها ی نامربوط به موضوع مطالب تان باعث آسیب زدن به کسب و کارتان میشود.
برای مثال فردی قصد دارد عکسی را با عنوان بازاریابی اینترنتی در اینستاگرام خود به اشتراک بگذارد. علاوه بر استفاده از هشتگ هایی مثل #بازاریابی_اینترنتی #بازاریابی از هشتگ هایی مثل #ایستاگرام #پول یا از هشتگ هایی که اصلا ربطی به موضوع عکس ندارد استفاده می کند. فقط به این دلیل که افراد بیشتری آن عکس را ببینند.
3.به کاربران شبکه های اجتماعی خود اهمیت بدهید
افراد در شبکه های اجتماعی بسیار کم صبر هستند و از مدیران پیج میخواهند که خیلی زود به درخواست شان پاسخ دهند. شما به عنوان مدیر یک پیج باید سعی کنید خیلی زود به سوالات و درخواست کاربران تان پاسخ دهید و مشکلات آن ها را حل کنید. بگردید افرادی را که در زمینه کاری تان با شما یکی هستند و حس می کنید ممکن است در آینده مشتری شما شوند را پیدا کنید و دنبال کنید و همچنین پیگیر مطالبی که منتشر میکنند هم باشید.
پاسخ دادن به نظرات و ابراز محبت کاربران تان در شبکه های مجازی سبب می شود بین شما و کاربران تان اعتماد سازی می شود.
4.هزینه کردن برای کاربران جعلی ممنوع
شاید تعداد کاربران یک برند یا شرکت در شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام باعث شود اعتبار آن افزایش پیدا کند اما احتمال دارد نیمی از کاربران آن پیج به میل و اراده خود عضو آن نشده باشند که در چنین شرایطی به هیچ عنوان نمیتوانید به صورت هدفمند تبلیغات داشته باشند. برخی از صاحبان کسب و کار ها برای گرفتن کاربران جعلی هزینه های بسیاری می کنند که هیچ وقت به سود آن ها نخواهد بود.
دریافت مطالب برای کاربرانی که اصلا وجود خارجی ندارند و یا اصلا هیچ فعالیتی در شبکه های اجتماعی ندارد چه سودی می تواند برای کسب و کار شما داشته باشد؟ پیشنهاد دادن مستقیم به افراد بهترین راه جذب آنان به شبکه های اجتماعی است. با داشتن یک استراتژی خوب می توانید افراد زیادی را به شبکه های اجتماعی خود دعوت کنید و حتی آن ها را به مشتری های دائمی خود تبدیل کنید.
5.تکراری بودن عناوین مطالب در شبکه های اجتماعی
توجه داشته باشید مطالبی را که در شبکه های اجتماعی منتشر کنید نباید عناوین و توضیحات تکراری و یکی نداشته باشند. برای مثال اگر مطلبی را می خواهید در توییتر خود به اشتراک بگذارید و همان مطلب را در فیسبوک هم می خواهید به اشتراک بگذارید از توضیحات و عنوان دیگری برای اشتراک گذاری آن در فیسبوک استفاده کنید. توصیه می شود لینک کامل صفحه مربوط را قرار ندهید و از کوتاه کننده های لینک استفاده کنید.
سخن پایانی
کلام آخر اینکه شبکه های اجتماعی عضوی ناگسستنی از بازاریابی اینترنتی به حساب می آیند. که در صورت استفاده صحیح از آن ها باعث سود آوری در کسب و کار اینترنتی تان خواهد شد. همیشه پیش از استارت زدن بازاریابی در شبکه های اجتماعی استراتژی خود را مشخص کنید. موردهایی که در این مقاله بیان شد را رعایت کنید تا در بازاریابی شبکه های اجتماعی پیشرفت کنید و همین موجب موفقیت در کسب و کار اینترنتی تان می شود.