جزئیات وبلاگ
- خانه
- وبلاگ
آموزش بازاریابی اینترنتی, شبکه های اجتماعی, کسب و کار اینترنتی
بسیاری از افراد گمان می کنند اگر یک اکانت مشترک در شبکه های اجتماعی بسازند و مطالبی را که در سایت خود منتشر کرده اند را در ان ها قرار دهند می توانند از طریق شبکه های اجتماعی بازاریابی کنند. این افراد انتظار دارند با این روشی که در پیش گرفته اند مخاطب تمام پست های آنها را ببیند و لایک کند و حتی محصولات شان را هم بخرند. اما آیا در واقعیت این چنین است؟
اگر به دنبال این هستید که در شبکه های اجتماعی حضور پررنگی داشته باشید و به نیاز مردم توجه کنید باید ببینید که چه چیزهایی مورد علاقه مردم است تا از آن ها در فعالیت های شبکه اجتماعی شان استفاده کنند.
اینچنین شما می توانید واکنش های مخاطبانتان را ببینید و نسبت به فعالیت های تان می توانید درک بهتری از نیاز مردم پیدا کنید و خیلی راحت هم می توانید به نیازمردم پاسخگو باشید.
1.از شبکه های اجتماعی کمک بگیرید
بهترین مکان برای دیدن نظرات مخاطبان تان شبکه های اجتماعی می باشد. شما می توانید از این طریق مطلع شوید که آیا از برند تان و خدماتی که به آن ها عرضه می کنید راضی هستند یا خیر؟ آیا شما را به رقیبتان ترجیح می دهند یا خیر؟ و یا اگر رقیبتان را به شما ترجیح می دهند رقیبتان چه برتری نسبت به شما دارد؟
شما به آسانی می توانید با داشتن برنامه ای مناسب روی نظرات و تصمیمات آن ها اثر گذار باشید. امروزه مردم در شبکه های اجتماعی نسبت به قبل ترها خیلی جدی تر شده اند و هر چیزی که در شبکه های اجتماعی می شنوند برایشان کافی است.
این را در نظر داشته باشید که فعالیت مداوم شما در شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام،فیسبوک،تویتر و انجمن های گفتگو می تواند در جهت پیدا کردن نیاز های مردم به شما بسیار کمک کننده باشد.
2.از مشتریان خود برای تبلیغات استفاده کنید
روزانه پست هایی را در اینستاگرام می بینیم که یه عده افراد در مکان خاصی بوده اند مثلا یک عکس دسته جمعی در یک رستوران گرفته می شود و با عنوان “من و دوستام” و با قرار دادن لوکیشن آن رستوران در اینستاگرام گذاشته می شود.
اکثر افراد دوست دارند مکانی که در آنجا بودند را هم معرفی کنند و بگویند ما در فلان جا بودیم پس می آیند لوکیشن آن مکان را ثبت می کنند.
پس چرا شما از این روش رایگان برای تبلیغات برند تان بهره نگیرید؟
می توانید با ثبت موقعیت مکانی خود در Google Map برند خود را در پست هایی که کاربران تان به اشتراک می گذارند معرفی کنید. می توانید با یک استراتژی تبلیغاتی از این روش استفاده کنید و شاید هم افرادی که پست هایی که با عنوان مکانی شما است را ببینند و از پیج شما دیدن کنند.
3.استفاده صحیح از #هشتگ ها
برای استفاده از هشتگ ها باید به دو نکته توجه کنید.
1.همیشه در پست هایتان از هشتگ مخصوص برندتان استفاده کنید. ترجیحا هم از یک هشتگ اختصاصی برای برندتان مثل #همیار_وب یا #Hamyarweb استفاده کنید.
2.از هشتگ های پرطرفدار راجع به موضوع پست خود استفاده کنید. برای این کار می توانید از سایت HashAtIt کمک بگیرید.
به این نکته هم توجه داشته باشید که استفاده از هشتگ های بی ربط به موضوع کاری خود در پست های خود کار بسیار اشتباهی است.
4.مخاطبان خود را به چالش بکشید
درست است که نمی شود با همه مخاطبانتان در شبکه های اجتماعی ارتباط داشته باشید و با آنها صحبت کنید اما روش هایی وجود دارد که با استفاده از آن ها می توانید بیشتر با مخاطبانتان ارتباط بگیرید. برای مثال شما می توانید عکسی را در اینستاگرام به اشتراک بگذارید و و از مخاطبان تان بخواهید به سوال های شما پاسخ دهند.
از آن ها در مورد محل زندگی شان، سنشان، شغلشان، درآمدشان برسید. پس از اینکه این اطلاعات را از مخاطبانتان دریافت کردید حالا می توانید به آسانی نیازشان را برطرف بسازید.
5.کمپین های تبلیغاتی هدفمند راه اندازی کنید
شما باید کمپین تبلیغاتی ای را به راه بیندازید که مخاطبانتان درگیر برندتان شوند. سعی کنید کمپین های تبلیغاتی که علاوه بر معرفی محصول خود در راستای اهداف تبلیغاتی تان باشد را راه اندازی کنید. جزء آن دسته از برندها که کمپین تبلیغاتی بی ربط با اهدافشان راه اندازی می کنند نباشید.
خیلی از شرکت ها و برندهایی که کمپین تبلیغاتی دارند هدف خاصی غیر از معرفی محصول و خدمات خود، از راه اندازی آن را ندارند و متاسفانه برای ادامه کارشان برنامه ریزی خاصی ندارند.
6.به زبان مشتری صحبت کنید
سعی کنید طبق حوزه ی کاری تان با مخاطبان و مشتری های احتمالی خود ارتباط برقرار کنید. توجه داشته باشید افراد در شبکه های اجتماعی خیلی کم حوصله هستند. پس سعی کنید با صمیمانه و دوستانه رفتار کردن با مخاطبان خود از این کم حوصلگی ها را کاهش دهید.
تصور کنید شما لوازم کودک می فروشید. با جدی و کتابی صحبت کردن مسلما نمی توانید با مخاطبین تان ارتباط خوبی بگیرید. برای اینکه بتوانید با این دسته از مخاطبان تعامل برقرار کنید، باید با لحنی کودکانه و صمیمی با آنها صحبت کنید.
در نظر داشته باشید که هر چیزی که در شبکه های اجتماعی خود می نویسید باید با سلیقه مخاطبانتان هماهنگ باشد.
7.یک مسابقه راه اندازی کنید!
شاید شما هم در مورد مسابقه نقاشی لامبورگینی شنیده باشید. پیج لامبورگینی از کاربرانش درخواست کرد که از هر مدل لامبورگینی که خوششان می آید را نقاشی کنند و در پیج خود با هشتگی خاص آن را قرار دهند. نقاشی برنده مسابقه به عنوان جایزه در پیج اصلی لامبورگینی قرار داده می شد . به واسطه این مسابقه پیج لامبورگینی برند خود را به افراد زیادی معرفی کرد. حتما حالا دارید پیش خود فکر می کنید چگونه امکان دارد؟ بسیار ساده است به واسطه هشتگ هایی که کاربران در نقاشی های خود گذاشته بودند و در پیج خود قرار دادند.
به همین سادگی می توانید برند خود را به تعداد زیادی از افراد معرفی کنید و در قبال آن هدیه ای را هم برای برندگان مسابقه در نظر بگیرید که کاربران شما با شوق و اشتیاق بیشتری در مسابقه شرکت کنند.
سخن پایانی
پیشنهاد میکنیم از ایده هایی که در این مقاله معرفی شده ارا در شبکه های اجتماعی خود استفاده کنید. داشتن استراتژی خاص در فعالیت شبکه های اجتماعی به رونق کسب و کار شما کمک بسزایی می کند. سعی کنید همیشه بهترین ایده ها را در کسب و کار تان خصوصا در حضور خود در شبکه های اجتماعی استفاده کنید.